Album recensie: Rhinorino – Another Cocktail

YEEEHAAAA! Rhinorino heeft dan daar dan toch echt hun 2e EP de wereld ingeslingerd. Het wachten wordt beloond hoor, laat ik dat maar al meteen verklappen. Het Utrechtse stonerrock trio weet uiteraard weer hoe ze iedereen moeten overtuigen: tempo werk, uiteraard lekker sexy, energiek en ook tropisch op een of andere manier. Nadat zanger/gitarist Pim van Ham en drumster/backings Susie Q Muller al eerder een EP hebben gedropt, vervolgens vaker geswitcht hebben met een basgitarist, is er nu al een tijdje Sytse Roelevink bij gekomen waardoor het echt een driemans project is geworden.
Dus we gaan nu maar eens dieper in op de zes tracks die erop staan 🙂

Sommige zijn wellicht al bekend, het merendeel is gewoon helemaal nieuw. Maar als je het hoort is het typisch Rhinorino en dat vind ik knap. Een eigen signatuur creëren is moeilijk in deze tijd waar er zoveel muziek wordt uitgebracht maar ze flikken het toch! ‘Waiting For A Sign’ is de opener, ‘You’re Ready?’ wordt gevraagd door Susie Q. Nou en of! Gas geven, lekker riffje, Pim begint te zingen MAAR we gotta need more cowbell wordt wel eens geroepen.. Nou, Rhinorino geeft daar gehoor aan 😉 . ‘Not The Only One’ kan ook bekend klinken. Kort maar krachtig, samen 1 geheel en enorm energiek! Het is zo’n track waar je ook een grote smile van krijgt op je gezicht.
Misschien even schrikken, ‘No Friend Of Mine’ duurt meer dan 5 minuten! Maar wel vol passie. Het begin is wel rustig en best zwaar maar het tempo wordt uiteraard omhoog gegooid en de gitaar valt eigenlijk constant op. Scheurend, slepend, intrigerend. Na bijna 3 minuten valt het weer stil… Maar het eind is toch weer een potje rammen. HEURLIJK! De titeltrack ‘Another Cocktail’ kan ook niet anders dan vrolijk zijn. Goede ritmische start en gewoon het hoge stemmetje van Pim als ie ‘Another Cocktail’ zingt is top. Zonder twijfel eentje die blijft hangen en toch wel anders is dan eerdere nummers. No mercy.
Tijd voor ‘Let’s Run Away Tonight’. Deze is op zich juist meer catchy en hier zorgt Susie Q voor een duidelijke en fijne ‘aaahaaaah’ op de achtergrond. Het doet me iets meer denken aan Blood Red Shoes op een of andere manier. Daarbij denk ik dat de ‘Let’s go’ wel een dingetje kan worden waar iedereen mee gaat schreeuwen, of misschien is dat mijn hoop. Opzwepend is het hoe dan ook! De afsluiter van deze EP is ‘I Knew (And So Did You)’. De basgitaar van Sytse is duidelijk aanwezig evenals het ritme van Susie Q. Pim komt er later bij met uiteraard ook zang. Muzikaal zit dit lekker in elkaar en je voelt die stonerrock goed doordenderen. Prettig, energiek en waar je het net niet verwacht komt er een soort super slomo wat het laatste minuutje doorgaat. Het valt op, het past bij Rhinorino!

Het is gewoon een must om deze muziek te checken als je van heerlijke rock muziek houdt, wat uptempo is, wat sexy is en waar je eigenlijk niet op kan stil staan. Pim, Susie Q en Sytse zijn helemaal geslaagd en het is nu aan Nederland om de meest sexy stonerrockband nóg meer in hun armen te sluiten en bekend te geven. Ze verdienen het enorm!