Concert recensie: Dawn Brothers & DeWolff zorgen voor een fenomenale avond!

Afgelopen zaterdag, 19 mei, stonden twee geweldige bands geprogrammeerd in Poppodium Volt te Sittard. Het hoofdprogramma waren de lokale helden en het zeer bekende; DeWolff. Als voorprogramma stonden de grote vrienden van dit drietal; Dawn Brothers gepland. Maar Sittard was het erover eens dat er eigenlijk gewoon 2 hoofd optredens op het podium zouden staan. Logischerwijs dat het was uitverkocht. Laten we deze geweldige avond maar nog eens beleven!

De aftrap was zoals afgesproken klokslag 21.00 uur. De heren uit Rotterdam hadden weer een tripje Limburg voor de kiezen gekregen na hun avontuur op Mama’s Pride. Binnen no time kregen de 4 heel wat mensen aan het dansen met hun mix van soul, americana en pure rock. Wat zijn het toch klasbakken! Ook de afwisseling met betrekking tot hun zang is altijd heerlijk om te horen. Meerstemmig zijn ze altijd maar de ene keer is het juist bassist Levi Vis wat de head vocals op zich neemt en vervolgens juist gitarist Bas van Holt. Heerlijk om eerst ‘Get Down The Road’, dan ‘Vampire’ en als afsluiter ‘Stayin’ Out Late’ te horen! Daarbij stralen ze het plezier zo uitzettend uit als ze spelen. Onderling beetje grappen maken maar uiteindelijk blijft het ontzettend goed en genieten héél veel mensen van dit eerste hoofd optreden deze avond.

Dan mogen Pablo, Luka en Robin het podium betreden. We maken ons klaar voor een trip, voor een muzikale reis door heel veel stijlen maar bovenal blijft het allemaal DeWolff. Ze hebben pas hun album ‘Thrust’ uitgebracht en beginnen dus ook met ‘Big Talk’, die zit! Als dan de bekende tracks ‘Sugar Moon’ en ‘Medicine’ komen, lijkt het even op de automatische piloot te gaan, het is misschien wel een beetje voorspelbaar. Maar muzikaal blijft het goed! Maar de nieuwe track ‘Tragedy? Not Today’ is dan een heel erg fijne opvolger, deze zou zomaar gewoon overal gedraaid kunnen (nee, moeten!!) worden. Hetzelfde geldt overigens ook voor een track wat later voorbij kwam; ‘Double Crossing Man’, de samenzang wat Pablo en Luka hier laten horen is gewoonweg heerlijk om naar te luisteren en geeft zeer zeker wat extra’s evenals het meerstemmige gedeelte waar Pablo vraagt het publiek mee te zingen.
Nummers zoals ‘Satilla No 3’, het pittige ‘Deceit & Woo’ en het oudje ‘Don’t You Go Up The Sky’ spelen ze alsof het niks kost en met zoveel extra power! Het plezier straalt van de heren af, het blijft iedere seconde goed en er is geen teken van zwakte. Het duurt en duurt! Als de heren even later terugkomen voor een toegift wordt het volle bak op het podium. Jammen!!! Samen met de Dawn Brothers welteverstaan. 2 tracks van ongeveer 15 minuten in totaal worden er gespeeld waar ook echt heerlijke solo’s voorbij komen op toetsen, op gitaar en natuurlijk op drums. Dan hoor, voel én weet je dat het allemaal stuk voor stuk meesters zijn op hun eigen instrument en de kans klein is dat er in Nederland betere muzikanten rondlopen…! Iedereen stond met open mond te genieten en uiteraard luid te applaudisseren!
De absolute afsluiter van deze dik 2 uur durende trip was het nummer ‘Gold And Seaweed’ waar een ieder nog hun kwaliteiten laat horen voor het geval dat het publiek deze had gemist. Robin speelt zich suf op zijn hammond, Luka gooit zijn laatste energie eruit en Pablo speelt op zijn gitaar alsof het geen enkele moeite kost. Wauw!

Hieronder enkele prachtige foto’s van Jonny Ladeur! Klik overigens op de foto om ze te vergroten!